כשאין סמכות הורית זה מסתיים באינתיפאדה

    סיפר לנו תת אלוף בפיקוד דרום שכבר מהלילה של חטיפת הנערים בשומרון הם התחלו להעירך לאפשרות של מבצע בעזה. כיון שמתיחות במקום אחד מובילה להסלמה גם בקצה השני,
    יוסי לזר 1 Comment on כשאין סמכות הורית זה מסתיים באינתיפאדה

    עימאד, בעל בית קפה במזרח ירושלים נשאל מדוע לדעתו יוצאים נערים בני 13 ללכת ולדקור ולפגוע ביהודים. הוא לא האשים את ישראל הוא אפילו לא האשים את הרשות הפלסטינית או חמאס אלא הוא תלה זאת בחינוך

    יוסי לזר
    סיפר לנו תת אלוף בפיקוד דרום שכבר מהלילה של חטיפת הנערים בשומרון הם התחלו להעירך לאפשרות של מבצע בעזה. כיון שמתיחות במקום אחד מובילה להסלמה גם בקצה השני,
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צומת רמות
    טיילת יפו
    שוק פתח תקווה
    חוף הים
    העיר העתיקה בירושלים

    זה אומנם נשמע כמו מסלול טיול לחופשת פסח אך בשבוע האחרון המקומות הללו מקבלים משמעות אחרת

    יחד עם החפצים , גיטרה, מטריה, ננוצ'קו, מוט סלפי, ועוד.

    המשותף לכול אלו הוא, שהם מקומות או חפצים פשוטים ויומיומיים ,כאלה שבכול בית נמצאים. הטרור הצליח לתת משמעות אחרת ומטילת אימה לכל זה.

    בתדריך ביטחוני שנכחתי בו השבוע אומנם עסקו בעיקר במצב המתוח בדרום והאיום מצד החמאס בעזה, אך כמו כל דבר במדינה, הכול קשור להכל, או כמו שסיפר לנו תת אלוף בפיקוד דרום שכבר מהלילה של חטיפת הנערים בשומרון הם התחלו להעירך לאפשרות של מבצע בעזה. כיון שמתיחות במקום אחד מובילה להסלמה גם בקצה השני, אצלנו בישראל הערבות ההדדית גדולה לא משנה כמה מחבלים יהרגו מספיק חייל אחד אצלנו שיפגע או חלילה ייחטף כדי שהם יוכלו ליצור מצג של ניצחון או כמו שהגדיר אותו תת אלוף, שלא כמו בכדורגל, גם תוצאה של 10-1 הם יחשיבו לניצחון.

    ראיון ששמעתי השבוע מפי עימאד בעל בית קפה במזרח ירושלים שנשאל מדוע לדעתו יוצאים נערים בני 13 ללכת ולדקור ולפגוע ביהודים. הוא לא האשים את ישראל הוא אפילו לא האשים את הרשות הפלסטינית או חמאס אלא הוא תלה זאת בחינוך.

    החברה הערבית מאוד מבוססת על ערכי המשפחה, ומסורת כיבוד אב אצלם הוא ערך עליון. [חלק מהלקוחות שלי הם ערבים ותמיד אני רואה איך הם דואגים לקנות גם לאבי המשפחה].

    התרופפות שחלה בחברה המערבית פוגעת גם בחברה הערבית ברגע שזקני הכפר הם כבר פחות בעלי הדעה ברגע שאב המשפחה הוא פחות הסמכות בבית, כשההורים לא מקפידים להיות הכי מעורבים בחיי הילדים ובחינוכם אזי הילדים מקבלים את החינוך או את חוסר החינוך ממקורות אחרים אז הם מושפעים מההסתה ומהרחוב, אז הם מסוגלים גם ללכת ולפגוע בחפים מפשע ע"י סכינים אבנים בקבוקי תבערה ועוד.

    לצערי התופעה הזאת קורה גם אצלנו רק השבוע לראשונה במסגרת פעילותנו עם הנוער ברחוב נאלצנו להזמין משטרה בעקבות נער בן 13 [שלצערנו גדל בלי אבא ובלי סמכות הורית] שזרק עלינו אבנים וסיכן אותנו. מדובר בנער שכבר כשנה אנחנו איתו ולמרות זאת עבר עליו משבר שהוביל אותו לכך.

    הנער נעצר ושוחרר לאחר יום למעצר בית. אחרי שהוזהר שלא להתקרב אלינו, לאחר יומיים הלכנו לבקר אותו בביתו הנער התרגש לראות שלמרות הכול הוא עדיין חלק מאיתנו ושאנחנו דואגים לו סיכמנו שאחד מהצוות יהיה אחראי עליו אישית וילווה אותו במשך כל השבוע.

    החינוך והסמכות ההורית, הגבולות וההגבלות, הם מה ששומרים עלינו ועל ילדינו. התפקיד שלנו זה לשמור אותם, ועליהם.

    משנכנס אדר מרבים בשמחה אחד מהסמלים הבולטים בארץ שמשדרים שמחה הוא חסידות ברסלב חסידות שמלבד הספרים המעמיקים ומלאי תורה וחסידות הם גם אחראים לריקוד ברחובות ולהפצה אותו חסיד בשם ישי שהלך להפיץ חסידות בלבה של פתח תקווה לא חלם שיתקל במחבל שינעץ סכין בגופו בסיעתא דשמיא הוא הצליח להסתער על המחבל יחד עם העובד בחנות שרק דקה קודם תרם לישי צדקה להפצת החסידות וכך נמנע אסון גדול הרבה יותר צדקה תציל ממות.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      פחחח ככה עימאד אמר? וואו!
      ברור.. לכן גם האבא, הסבא, והסבא רבא של כל מחבל צעיר בן 13 היו גם כן מחבלים??!!
      אולי הסיבה היא- שהתרבות הערבית היא לכבד את המסורת, לכן הם הולכים בדרכיו של ישמעאל וגם של הסבים שיותר קרובים אליהם.